Gurkor!


Ibland sitter man på en föreläsning och så antecknar man flitigt. Ibland fattar man allt, ibland blir resultatet detta:

Tänk på att böcker oftast utgår från gurkor

Detta är en mening jag skrev i början av september. När jag försöker tolka så inser jag att jag verkligen behöver förfina mina metaforer... Vadå gurkor? Böcker och gurkor har inget gemensamt. Man kan äta gurkor, men inte äta böcker. Man kan läsa böcker, men inte gurkor. Gurkor är fulla av vatte, böcker kan vara fulla av texter om vatten. Ja, you get the drift.

Tog mit en kvart att förstå vad jag egentligen menade (att ekonomiska böcker utgår från varor och inte tjänster blablabla) och ytterligare en kvart för mig att sluta slå mig själv i pannan och säga D'oh!.



Och som en hyllning till min speciella intelligens tänkte jag rekommendera er alla att
köpa en musmatta med Arthur Cucumber på. Mycket fin och förträfflig att ha framme när man får finbesök. Känner man inte för Arthur Cucumber (som jag anser vara en av de vackraste) så kan man satsa på Dyslexic Lemon mouse mat eller Excess cabbage mouse mat. Möjligheterna. Är. Oändliga.




Kommentar:
Postat av: pelle

Jag vet en massa saker som gurkor och böcker har gemensamt. Visserligen mest sexuella företeelser, men ändå! ;D

Postat av: Pjoltas

sv: Imorrn är det ju BananTorsdag!

=)

2009-09-24 @ 00:09:20
URL: http://pjoltas.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits