Regn och fågelholkar

Var precis ute på promenad och det började spöregna. Varit fint här i Kolmården i flera dagar (eller snarare sen jag kom hit, vilket var i torsdagskväll) och helt plötsligt öppnade sig himlen och jag och min far var tvungna att söka skydd. Vi står under en stor sten (japp, den ligger på en annan stor sten och bildar liksom ett tak).

Fadern: Från vilket håll kommer regnet?
Anna: Öh.. Uppifrån...
Fadern (tittar konstigt på mig): Jag menade från vilken riktning kommer regnet. Ser ut att komma västerifrån...
Anna: Jaha...

Först tänkte jag att det kanske var så att min pappa helt plötsligt glömt bort saker. Såg framför mig att jag satte upp post-its som förklarade vad allt är. Sen så upptäckte jag att jag är alldeles för ensidig i mitt tänkande. Logiken är inte alltid med. Det är jag som är den knasiga av oss två.

I detta fallet har äpplet fallit långt från päronträdet...




Sedan så var vi mitt ute i ingenstans. Ganska lätt när man vandrar i kolmårdsskogarna, bara träd över allt och träd här och var. Sen så brukar det vara träd lite varstans. Nåväl, mitt ute i ingenstan så träffade vi på en bergshäll och på den hällen stod en tall. En liten smal tall...

Nu är ju bilden tagen med en mobilkamera med en giganstisk ljus himmel ovanför, så man kan ju inte förvänta sig mästerverk. Men ser ni? En fågelholk mitt ute i ingenstans. Verkligen mitt ute i ingenstans. Då hade vi traskat genom skogen i en timme. Bara träd över allt alltså...





Dessutom sitter holken på det fjolligaste sättet jag har sätt. Vem fan sätter en holk på det tunnaste trädet man kan hitta? Någon som traskar flera timmar in i skogen för att sätta upp den tydligen. Ingen bodde i holken vill jag poängtera. Förvånande? Nae inte värst...


Nu blir det matlagning.


Kärlek

Kommentar:
Postat av: L

Naawh, jag tycker holken är lite gullig. Fin tanke bakom kanske? :)

2009-06-20 @ 20:21:58
Postat av: Rebecca Utan Räkor

Haha. Jag skulle nog med sagt uppifrån, =)



Sv: Så du föll med för grupptrycket? Sorgligt... haha


Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits