Ibland skäms jag

Vad ska vi göra nu på morgonen?

Jag vet!
Vi lyssnar på musik som har varit ute sen den blev inne.

Tur att vi kan skylla på att vi var barn när det här kom ut.


Anna har nu på morgonen lyssnat på Dr Bombay.
Samma melodi till alla låtar, mest dunka-dunka bas. Konstiga texter med lite nanananana-utfyllnad och jag är glad att det "ljuva" 90-talet är slut.

Min enda ursäkt är som sagt att jag var ung och dum på den tiden. Och att jag fick skivan av min bror. Till mitt försvar kan jag säga att jag nog endast lyssnade på skivan en gång innan jag mådde dåligt och lät den ligga i bokhyllan, orörd tills i morse. Kan även säga att det var en av de CD-skivor jag lämnade kvar när jag tog mitt pick och pack och drog till Helsingborg. Dr Bombay och Aqua. Och så är Aqua den bättre av de båda...

Det hemska i denna lilla saga är nog dock att jag och L kunde sjunga med i en del låtar. Visserligen säger ju inte det så mycket, eftersom texterna är nästintill så simpla som de kan bli och melodierna knappast är svåra. Men i alla fall...


Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits