Felhörningsgener?

Efter några dagar i fagra Kolmården har jag insett att min fehörningsgen kommer från min kära far.

Den första felhörningen som jag fortfarande har färskt i minnet var när jag var sisådär 14 år och en community som jag föredrar att inte skiva namnet på fortfarande var das shiet. Kanske leker kidzen fortfarande där men siten skrämmer mig en aning i alla all. Nåväl, någon nämnde ett nick på denna siten.

Någon, som jag inte kommer ihåg om vem det var om någon som jag inte heller kommer ihåg: Han heter difjoe på Lunarstorm
Jag: Korvstroganoff?

Aja, det var inte mina felhörningar jag tänkte ta upp idag utan de som visar på att generna för felhörningar kommer från min faders sida.

Jag har precis anlänt i Norrköping. Sätter mig i bilen och fadern kör. Vi pratar om hur min resa har gott.

Jag: Jag satt i en tyst kupé
Fadern: En tysk kupé?
Jag: Tyst
Fadern: Tysk? Är inte det onödigt att placera tyskarna i en egen kupé?

Har insett att detta bara är början. Senare läser jag ett recept för köttbullar.

Jag: Skala och hacka löken...
Fadern: Skala hasselnöten? Man kan ju inte ha hasselnöt i köttbullar...

Men det tar inte slut här heller. I går satte jag mig med mobilen nära ett eluttag, för att ladda den. Samtidigt passade jag på att samtala lite.

Fadern: Varför sitter du där?
Jag: Jag behöver kontakten.
Fadern: Kompassen?


Jag har nu bara en liten undring. Bör jag börja bli orolig för att faderns trumhinnor har kaputtat eller är det bara så att jag har fastnat i en vortex av felhörningar redan från födseln.




Kommentar:
Postat av: Fisken

Ha, ha, ha! Det blir nog till att köpa revaxör i bulk.

Postat av: pelle

Äpplet faller inte långt ifrån apelsinträdet, så sant som det är sagt ;D

2009-12-21 @ 12:29:17
URL: http://pellespersonliga.se

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits