tänder du på news management?

Det gör nog jag i alla fall

By the way

Idag har jag lärt mig oerhört massor om hur man hanterar journalister och hur man kan påverka mediebevakningar till sitt eget syfte. Det var två riktigt lärorika föreläsningar.

Tydligen är de flesta journalister miljöpartister, vänterpartister eller folkpartister. Intressant. Dessutom är de stressad medelklass... jag kan ju se kopplingar till de journalister som jag känner...

Och tydligen tänder journalister oerhört på siffror (som om man inte visste det innan). Undrar om det går att använda denna information till något gynnande.
Ingen som reagerar om jag säger: 1, 75, 23, 54, 89. Inget? Säker?

Viktigaste lärdomen idag var nog i alla fall: Låt dig inte luras av journalisterna...


Man kanske ska ta och bli lite mediatränad?

Ska bli jättekul att få chansen att lära sig och testa på att skriva pressmeddelanden.




Kärlek

Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits