Tjugoöversju lät inte livstid så dumt

Nu vill jag faktiskt mest bara döda någon.

I morse, då menar jag verkligen i morse. 07:20 började killarna som ska renovera balkongerna jobba. De har haft en vecka på sig att göra något, och de har inte varit här...

Jag undrar hur sånna människor tänker. Vaknar de en morgon med tanken: idag ska jag förstöra någons liv.

Hur de gör det? Jo det kan jag svara på. De börjar jobba 07:20 en fredagsmorgon. Killarna som satte upp byggställningen hade i alla fall så mycket hyfs att de visslade glada låtar på morgonen (kanske för att de visste att de inte är lika hatade som andra) och väckte alla i huset med ett glatt humör.

De nya å andra sidan. De började jobba klockan tjugoöversju i morse. Inte med fina visslingar utan idag bestämde de sig för att... skrapa balkongräcken! Metall som skrapar mot metall blir inget fint fågelkvitter kan jag lova. Det sprider sig genom hela huset och betongväggarna vibrerar.

Jag vaknade med skräck i ögonen. Satte mig upp i sängen och funderade på om man skulle slänga sig in under sängen. För det var väl ett flyganfall? Tredje världskriget hade börjat medan jag sov och jag funderade på om jag känner någon som äger en bunker. Jag kalkylerade snabbt om jag hade tillräckligt många konservburkar med krossade tomater för att överleva vintern och funderade på hur stora mina chanser var att överleva (ganska små tror jag)

Tog ett bra tag innan jag insåg vad det var: tre skäggiga män som skrapar bort färg på varsin balkong.

Just nu vill jag bara döda någon...

Kommentar:
Postat av: pelle

Bra, nu får vi ser hur det går i tävlingen! Du kunde väldigt många måste jag avslöja.



Och du, kom de 07.20 - de var då inte nådiga!


Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits