chilikanderade pumpakärnor - varför?!



Måste skicka ut en varning!

För några veckor sen inhandlade var jag inne på ICA OJ, stod vid glassdisken. Sträckte ner handen i kylan och skulle precis greppa SIAs Mangosorbet (förövrigt, bland det godaste som skapats av mänsklig hand) då såg jag den lilla fina burken.
Varför inte testa... Leva lite farligt och prova något....

På väg hem hade jag i min lilla matkasse en liten burk med SIAs Chilichokladglass. Det måste vara gott tänkte jag. Chili och cholkad passar ju jättebra ihop. Detta kan inte bli fel.


När det väl var dags att ta en tugga av glassen så stod jag där beredd med min sked och öppnade burken. So far, so good.
Glassen såg god ut vid första anblicken, mmm... chokladglass. Därför tog jag lite av den på min sked. Jag smakade och...

Jag fattar inte var det har gått fel. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför dessa människor skapar något så vidrigt, eller att de vågar förstöra något så gott som chili och choklad. Men jag försökte ge det en chans till, så jag tog en tugga till. Men nej, det är inte gott. Man kan känna chilin bränna i halsen.

Läser man på burken så står det: chokladglass med chilikanderade pumpakärnor.
VA?!
Pumpakärnor? Pumpa... Kärnor...
Varför har man pumpakärnor i chokladglass? Och de ska vara chilikanderade också. Kanske därför de bränner så mycket i halsen (och jag är en person som använder tabasco och cayennepeppar i allt typ) och jag mår lite dåligt av att lukta på den också.

Därför stängde jag igen burken och ställde tillbaka den i min frys. De senaste veckorna har glassen alltså flinat åt mig varje gång jag har öppnat frysdörren. Idag, äntligen, så fick den vad den förtjänade.

Jag har berättat för L att glassen inte är god. Men jag vet inte om hon riktigt trodde mig, men idag gav hon sig på glassen. Hennes min och ord säger ganska om hur glassen smakade:

L: Oj, det känns som om hela min insida brinner. Allt fastnar i halsen...





Kärlek (utan chilikanderade pumpakärnor)


Kommentar:
Postat av: pelle

Haha, chili och choklad har funkat förr. Men i glass, det låter ganska osexigt? Haha.



Och så vi kissar på Kissie då? ;D

Postat av: pelle

Eller kissa? Haha. Nä, ska inte skrämma främlingar nu. Operation glöm kiss(ie) börjar nu!

2008-10-22 @ 20:26:35
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: L

Men ananassorbet e ändå godast. Puss

2008-10-22 @ 21:19:39
Postat av: renata

rocky road slår alla andra glassar! Eller möjligtvis hallonsorbet!

2008-10-23 @ 09:03:54
Postat av: bitte

va vidrigt

2008-10-23 @ 09:27:52
URL: http://blondiesliv.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits