Det är jag och tvn så här sent... eller tidigt...

Jag kan inte sova...

Och då tittar jag på Dragon's Den.

Har ni aldrig tittat på det så gör det, kul program och intressant (går på 8an för övrigt. Tider får ni leta efter själva..).

Om ni inte vet vad det handlar om så här är en förklaring:
Fem drakar sitter i en stor sal. Dessa fem personer är sånna människor som faktiskt lyckats i affärslivet. I alla fall, ett antal personer kommer till dem, berättar om sina idéer och blir grillade. Om drakarna anser att en idé är bra så förhandlar de med dessa innovatörer och kommer fram till om de ska samarbeta eller inte. Därefter investerar drakarna sina egna pengar i de olika projekten.

Vissa personer har bara knasiga idéer, medan andra är riktigt spännande. Jätteroligt att lära sig vad det är som tänder dessa drakar och vad de tror kan bli investeringar som lönar sig. Dessutom är det roligt att se hur folk förhandlar med drakarna för att slipa ge ifrån sig mycket av sina framtida företag. Jag hade nog släppt en stor del bara för att få tillgång till kunskaperna och kontakterna som dessa människor besitter.



Avlutar med det bästa citatet ever som är sagt av Peter Jones (killen längst bak på bilden nedan, i brun kostym):

I don't need a datingservice. I'm good looking and seriously rich.





Kommentar:
Postat av: Bettina

2008-10-25 @ 14:22:05
Postat av: Bettina

ojoj.. va på enterknappen lite väl snabbt där :P

Skulle bara säga att saåg det i natt, gillar det =)


Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits