En liten begärd update...

Efter krav på uppdatering (tack Pelle, nu känner jag mig viktig =) så slänger jag upp ett litet inlägg om dagens studieresa. Men först kan jag säga att Studio 54-festen var superkul. Fast nu tillbaka till min dag.

Vi var som sagt på studieresa idag. Samling på bussen utanför Campus klockan 9.15. Sen en regning färd genom det skånska landskapet till en liten by vid namn Röstånga, för att kolla på deras stationshus som är en restaurang på ovanvåningen och på undervåningen finns en musikscen typ. De har god mat och en häftig lokal. Konceptet är aningens speciellt, men verkar funka riktigt bra för just det som ägaren vill uppnå. Deras första regel är typ att det inte finns någon service...

Från ingen service till lyxservice...

Från detta åkte vi vidare till Trolleholm. Kan säga att Trolleholm är en av de mest spännande platser jag besökt. Slottet är byggt på 1500-talet och hyrs numera ut till företag för representation. Men det mest spännande är det koncept som de arbetar utifrån. De är beredda att tillgodose sina gästers behov på alla sätt. Sen tycker jag ju att det är så fantastiskt roligt att gå omkring i ett slott, med nordeuropas största privatägda bibliotek - 45 000 böcker i samlingen. Jag gick om kring och bara andades in atmosfären där och smekte bokryggarna. Tydligen ska det finnas massor av spöken på slottet också, tyvärr fick jag inte se ett enda, hur mycket jag än ville.



Oh, vad jag skulle vilja testa på att jobba där. Det verkar vara en krävande miljö, men samtidigt så utvecklande eftersom alla som arbetar kan de flesta uppgifter som rör arbetet på slottet. Dessutom lockar servicekänslan, som alla verkar jobba efter, mig ganska mycket. Om inte annat så skulle jag gilla att bara glida omkring bland alla gamla saker och njuta av atmosfären.



Kärlek





Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits