En ny kategori tror jag...

Tror jag ska införa en ny kategori på bloggen: Veckans Xanthia.

Till en början ska jag väl förklara vad
Xanthia är för namn. Det är ett namn som härstammar från det grekiska Xanthe som i sin tur kommer ifrån det grekiska ordet för gul eller ljus hårig (xanthos). Inser nu att det kanske inte passar in riktigt. Men någon gång kanske jag berättat historien om varför jag valde detta namn...

Men nu tillbaka till den nya kategorin.

Har upptäckt att det är ett väldigt populärt namn. Men som man säger, kärt barn har många... nåväl i detta avseende så blir det väl ansikten.

Så den första Xanthian får bli Xanthia Hornline. Hon är ett sto av sorten varmblodig travare. Spännande eller hur?

Vill ni ha mer information om vem hon är och vilket stall hon tillhör så se då till att klicka här.


Hade jag hittat en bild på
pållen så hade den bilden
varit här. Tyvärr så letade jag
och letade men kunde inte
hitta någon, så ni får helt enkelt
stå ut med att läsa en vanlig
text. Fast det hade varit roligare
med en bild. Men vad ska man
göra liksom?




Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits