Hemma

Jag har varit hemma under en hel dag nu, Underbart.

Har hittils idag gjort... Inget!

Har börjat läsa lite i mitt nyaste bokhylle-tillskott: "Drakarnas imperium" av Manfredi.
Har du aldrig läst en av hans böcker (alla har väl hört talas om Alexander-trilogin??) så rekomenderar jag att du gör det. Även om man inte gillar historiska romaner så är hans böcker jättebra.

Har även tittat på "prinsen av Egypten".
Tittade på den för jättelenge sedan och visste precis vad jag gav mig in på. Om det finns någon tecknad film som jag riktigt ogillar så är det den här. Massor av dum rappakalj, skaffa någon som kollar så att fakta stämmer. Jag tyckte mig även höra Moses syster prata med Carolas röst.
Nu kanske jag inte är den mest objektiva personen, Ramses är min favoritfarao, men att porträttera Egypten som ett barbariskt land genom att använda sig av biblen, är inte det lite väl knasigt?
Rekomenderar inte den här filmen! Blää

Nae, nu ska jag ta och fortsätta läsa lite. Puss


Kommentar:
Postat av: Ewie

Den filmen är faktiskt riktigt bra :P


Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits