Dagens bok

I morse läste jag klart den boken jag börjat på i förgår: Gobelängen av Kylie Fitzpatrick.

image20Inte en av de bäste böckerna jag har läst, kan det ha att göra med översättningen? Böcker är många gånger bättre på originalspråket. Men det var ändå något som fick mig att sitta kvar med näsan i boken och spänt läsa den till sista sidan. Kanske har det att göra med den spännande förklaringen till Bayeuxtapetens historia.

Själva boken handlar om Madeleine, en historiker i Caen, Frankrike. Efter hennes mors död komemr hon över en dagbok. I denna finns en berättelse över en kvinna från 1000-talet och beskriver de händelser som leder fram till slaget vid Hastings år 1066.


Kolla även in:
Britain's Bayeux Tapestry

Kommentar:
Postat av: sofie dillen

hihi det känns verkligen som en Anna-bok! :)

2008-04-23 @ 12:35:35

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits