SJ, det nya skällsordet?

Jag säger bara det. Efter en hård arbetsdag vill man bara sjunka ner i en skön tågstol och bara ta det lugnt. Men vad händer?

Jo, tåget är dubbelbokat så jag får utvärdera en av de sämsta service upplevelserna, någonsin.

Jag kliver på tåget och ska sätta mig på min betalade plats. Vad får jag höra? Jo, att hela tåget har blivit dubbelbokat. Ok, mitt service manager hjärta frågar sig hur detta kan hända. Är det inte meningen att SJ ska jobba för att folk ska kunna vila sina ben lite i alla fall. Men näää....

Jaja, tänker jag. Snart kommer det en trevlig tågvärd eller så oratar de lite snällt i högtalarna. Men icke sa nicke. En timme in i min stående resa så knastrar högtalarna till lite.

"Vi vill bara meddela att bistron stänger om fem minuter och inte öppnar fören efter Alvesta. Detta på grund av personalbyte"

Men för helvete SJ! Är detta den viktigaste informationen ni kan komma med när halva tåget suckandes står upp och är förbannade? Nej det är det inte.

För en kvart sen ungefär sprakade det till i högtalarna igen. Denna gång meddelades det att tåget hade öppnat upp den främsta vagnen och skulle låta oss slå oss ner. Genast far det genom mitt huvud. Så de har haft en låst tom vagn hela tiden jag har stått upp? Och de har inte öppnat upp det fören en och en halv timme in i resan (min resa vill jag bara poängtera... andra har åkt längre). Förklaringen har kommit från en ganska bitchig tågvärd som skrikit ut att vagnen är trasig. Det är varmt (för att vagnen är trasig, det är mörkt (av samma anledning), ja ni fattar...

Och jag är sur.

Kom igen SJ. Mina tre senaste resor har klantat sig, och det är inte mitt fel. Tack gode gud att det inte snöar, för då hade jag väl suttit fast i sväsjö...

Det blir ingen Kärlek just nu, för jag är bitter.


Kommentar:
Postat av: pelle

SJ blir sämre och sämre i min mening. Alltid struligt!


Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits