Man vet att man har varit borta länge...

...när en spindel har vävt ett nät i toan.

Jag kom till Helsingborg i går. Till min förvåning levde alla mina blommor. Det var lycka, så jag gav dem lite vatten och näring bara för att de varit så duktiga.

Självklart måste den obligatoriska första-spolningen av toaletten genomföras så snart som möjligt efter att man kommit in i lägenheten.  Dessutom tänkte jag torka upp lite vatten som jag spillt på golvet, efter blomvattningen.

Så varför inte slå två flugor i en smäll tänkte jag?

Tog lite papper, torkade upp vattnet, gick in i badrummet, lyfte på toalocket och precis när jag skulle slänga ner pappret ser jag något.

Man kan ju tycka att en spindel bör väva sitt nät någonstans där chansen att fånga en fluga är stor, men nej. Han/hon väver ett nät i en toa där locket inte öppnats på en månad och där den kommer bli bortspolad innan den hinner säga "oh shit".

Jag spolade ner den.

Mitt djurälskande hjärta gjorde lite ont när jag såg den virvla ner i vattnet men samtidigt kunde jag inte låta bli att tänka "rätt åt dig, tänk efter nästa gång". Fast jag kompenserade det hela med att fånga en geting i morse och släppa ut den. Så nu kan jag väl ändå få komma in i himlen?



Kärlek



ps: min mamma säger alltid att det blir regn om man dödar spindlar. förlåt...

Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits