Kan man verkligen mäta personligheten?

Ska man tro på personlighetstester?

Jag gjorde precis ett och det kanske passar in på mig. Men det är så svårt att veta hur man egentligen är. Om jag tycker resultatet passar in på mig är det för att ajg hoppas på att det gör det..?

Självklart kan jag säga att testresultatet inte passar in på mig, lika mycket som jag kan säga att det faktiskt passar. Det kanske är det som är det finurliga, det passar in på alla. Precis som horoskop...



Din personlighetstyp:

Bestämda och uppriktiga. Födda ledare. Utomordentlig förmåga att förstå övergripande organisatoriska problem och finna hållbara lösningar. Intelligenta och allmänbildade, ofta mycket bra talare. Värderar kunskap och kompetens och har inget överseende med ineffektivitet eller dåligt organiserad verksamhet.

Kärriärer som skulle kunna passa dig:
Företagsledare, VD:ar, organisationsgrundare, affärsföreståndare, chefer, entreprenörer, domare, advokater, jurister, datakonsulter, universitetslärare, politiker, kreditrådgivare, fackrepresentanter, marknadschefer, banktjänstemän, systemanalytiker, forskare.

Testa själv


Jag kanske ska ta och göra testet igen. Vem vet det kanske blir ett annat resultat...

Kärlek


Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits