Min tomma Paradise hotel hjärna

Satt och tittade på Paradise Hotel i tisdags. Mest för att se vad det hela handlade om. Aftonbladet och Expressen skriver mycket om de olika "stjärnorna".
Jag tänkte: Varför inte? Måste få veta vad hela grejen med siliconbröst och pakter handlar om.

När jag slog på tv hamnade jag i trans. Den delen av min hjärna, som kallas reptilhjärnan, och vanligtvis är hämmad vaknade och sände ut signaler till min kropp.
Sakta men säkert åt dokusåpa-gudarna upp min offrade hjärna, som en bakfull tonåring äter gammal kinamat en lördagsmorgon efter en kväll på Otten.

Måste erkänna att alla ser bra ut på hotellet. Men vissa av dem är förvånansvärt korkade. En kille satt och sa att han var intresserad av modellen ”vad-hon-nu-heter-ni-vet-hon-med-de-stora-tuttarna”. Men han var intresserad av hennes personlighet. Han hade sett flera bilder där hon hade vikigt ut sig och han var inte alls intresserad av att ta av hennes godis-bh utan bara av att utforska hennes hjärna.

Jag tror inte att de flesta är så dumma som de verkar. Hade jag varit med i en dokusåpa skulle jag också spela korkad. Tror att människor ser korkade personer som ett mindre hot.
Det viktiga i den här diskussionen är i alla fall inte att deltagarna är korkade utan att jag tittade på detta. Sakta men säkert kommer min hjärna att smälta och bli en pyrande hög.

Ska man inreda ett altare till de allsmäktiga gudarna som bestämmer om Pia från Enskede ska bli nästa stora stjärna. Ett altare med svarta ljus och en offerplats där jag kan låta min stackars hjärna genomlida dokusåpa efter dokusåpa. Eller ska man gå och utforska om tvn har en Esc knapp eller om man måste trycka på Ctrl+Alt+Delete.


Tror jag nöjer mig med att dra ut kontakten ur väggen och drömma om svunna tider utan Naken-Janne.
  


  


Kommentar:
Postat av: Fredrik

Tack så mycket! jag tyckte ditt inlägg om Paradise Hotel var ganska intressant. Det ligger nånting i det. Haha. Keep up the good work!


Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits