Karlsson och Pippi

Jag sänder ut en fråga till Sverige.
Är det någon överhuvudtaget, i detta avlånga land, som gillar den dryga Karlsson på taket?
Nae, tänkte väl det.
Karlsson på taket
Han är dryg och äter bara upp Lillebrors godis hela tiden. Undrar vad Astrid tänlte på när hon skrev denna saga. Det är det jag och Sanna ska diskutera idag. Spännande. 
Jag gillar vårt projektarbete. Riktigt spännande måste jag säga.

Pippi är mycket bättre =).
Pippi Långstrum
Jag lovar.


Ta och läs Astrid Lindgrens böcker och ät lite godis. Man kan aldrig bli för gammal för Astrid eller godis.


Puss Puss, till er alla My Darlings

Kommentar:
Postat av: Samson

jag tycker om Karlsson. Jag tycker han är självgod och ego på ett kul sätt som ev kan bredda barns perspektiv.

Så, nu fick jag de sagt också =)

Postat av: Linderholm

alltså, fy satan, jag hatar Karlsson!!! Det enda roliga i de där miserabla böckerna är när han klär ut sig till Skraggan och skrämmer sönder Fru Bock. Det var å andra sidan så roligt att det nästan kompenserade misären.

2005-10-24 @ 13:20:15
URL: http://linderholm.blogg.se

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits