Första dagarna

Linnea kom igår. Riktigt spännande. Det första vi gjorde när vi kom hem var att äta kall grillad kyckling och potatissallad. Till det drack vi vichy nouveau (äpple/lime smak) sedan tittade vi på ”Life of Brian” – ”Is that goooold?” – och åt lakritskonfekt och chili nötter. Vi var uppe hela natten (nästan. Eller snarare: vi var uppe till ca två, halv tre).

I morse när vi vaknade åt vi frukost och sedan målade vi mitt sängbord vitt. Riktigt snyggt om jag själv får säga det. Sen började vi titta på ”Stolthet och fördom”. Alla avsnitt på raken. Bara fem timmar. Inte så mycket, eller hur?

 

– Jag gillar rockarna. Ge mig en man med en rock!

// Linnea

Dagen har avslutats med ”Fantomen på operan”.

(Läs ej nedanstående konversation om du ej har sett filmen. Dialogen kan förtälja saker du inte vill veta om du ska se filmen.)

 

– Han är så snygg. Jag fattar inte att hon väljer den andra killen. Han har inte samma kvalitéer. Han gav henne musiken! Vad spelar det för roll om han har dödat lite människor?

 – Ja, fantomen är snygg. Han gav henne musiken. Men hon kanske inte faller för den besatta typen. Jag menar han har skapat en vaxdocka av henne.

– Fast å andra sidan är han snygg. Dessutom har han en slängkappa.

// Jag och Linnea

Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra. Får se vad som händer…

Får se vad dagarna bär i sitt sköte…

 

Vinkar till alla trogna undersåtar!


Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits