Köpenhamn, min vackra mö

Köpenhamn, å du sköna Köpenhamn.

Dina vackra gator och dina fina alléer.

 

Ehh... Det finns för mycket danskar i köpenhamn för att man ska kunna skriva sonetter om denna stad. Men visst. Ströget var charmigt på sitt sätt. Förutom att jag ville klubba ner alla, som klev på mina fötter, som sälar under sälsäsongen i Norge. Dessutom, alla dessa försäljare med saker som gör ljud, leksakshundar som springer omkring och ballonger borde för övrigt skjutas.  vem kom på iden att människan behöver ha tre sorters ballongdjur i sitt liv och varför försöker alla sälja detta till mig?

Sånt är livet.

 

Satt dessutom utanför stationen i köpenhamn och förvånades över att det satt människor som skrek i berg- och dalbanan inne på Tivoli. Patetiskt.

 

aja. det börjar bli mörkt och jag måste bege mig innan det blir så mörkt att jag inte vågar ta mig till bussen.

pussar till alla från sommarskåne


Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits