Uppdatering

Oh.
Har inte skrivit i bloggen sedan jag var i Köpenhamn. Alldeles för lång tid sedan dess.
Vad har jag gjort sedan jag skrev sist? Jadu. Allt möjligt.

Kommit hem skulle jag väl först och främst säga. Tågresan var intressant. Satt med några barn. De var lugna och tyst. Men det paret som satt bakom mig borde skalperas. Deras unge tjöt hela vägen från Lund till Norrköping (som tur var klev ju jag av här. Stackars de som satt kvar).
Hemma regnade det. Vilket välkomnande. Men katten var glad för att se mig i alla fall. Det första han gjorde var att hoppa upp i mitt knä, lägga sig bekvämt (i en ställning som fick honom att likna en boll), spinna och självklard dregla över mina nytvättade jeans. Men jag kände mig omtyckt, det var det viktigaste.

Sedan har jag hunnit  börja skolan. Förra måndagen för att vara exakt. Sedan tog vi hand om de nya ettorna i fredags, på vårat egna speciella lilla vis. Alla såg ut att ha kul. De var blöta, mjöliga, färgglada och viktigaste av allt: de smörade häckarna av sig allihopa.
Denna måndag har jag börjat skolan på riktigt. Info/layout och Företagsekoomi A. Mina kurser i sex veckor framåt. Ganska intressanta Hoppas att jag fortfarande tycker det om fyra veckor.

Men men.
Nu måste jag rusa.

Filibajs

Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits