"Du ser förjävlig ut"

Mmm, tack. Men jag är sjuk, jag får vara ful då :P




Jag har lite svårt att sova... Vilket är lagom lustigt, för jag är trött konstant. Well, ska slänga mig i säng och sova. Känner jag mig rätt så handlar det om att släpa sig den korta biten jag har från soffan till sängen.

Dock har jag något fullständigt legitimt att skylla på... Den fantastiska hotmedicinen jag har tjatat om i två dagar... den har biverkningar...

Min hostmedicin har följande biverkningar:

Vanliga (förekommande hos fler än 1 av 100 patienter):

Förstoppning, Illamående och kräkningar check och kramper i gallväggarna

En av tre, det är väl ganska bra va?

Mindre vanliga (förekommande hos fler än 1 av 1000 patienter):
Omtöckning check och humörsvängningar check speciellt vid höga doser

Två av två, fast utan höga doser. Säg vad ni vill men jag har inte överdoserat. Jag repeterar, inte överdoserat. Bara för att jag drack ur flaskan två gånger i måndags betyder inte att jag har fortsatt… Dock skällde jag ut min mamma för något trivialt, hon ringde när jag sov. Vad förväntar hon sig när jag vaknar av min ringsignal och inte riktigt vet var jag är. Omtöcknade humörsvägningarna är på topp alltså.

Biverkningar som rapporterats:

Hudutslag, nässelutslag, angioödem (svullnad av ansikte och slemhinnor i mun och svalg), överkänslighetsreaktioner, svårigheter att kissa, hallucinationer, förhöjda levervärden, trötthet och dåsighet check

En av åtta. Mycket bättre siffror här tycker jag. Det där med tröttheten och dåsigheten är väl inte det bästa. Insåg att jag kan smsa fast jag halvsover, och halvsovit har jag gjort i två dagar nu. Inte så smart om man vill behålla sin vänskapskrets. Haha. Så har ni fått ett sms ifrån mig som är skumt, sorry!


Vet inte om jag ska sitta och vänta på att de andra biverkningarna ska slå till eller om jag aktivt ska försöka bekämpa dem. Vilket innebär att det inte blir mer hostmedicin för Anna...





Vilket dilemma...

Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits