Lär er lite hyss kundvagnsmarodörer!

Ok. Nu ska jag ha en lite lektion om du man uppför sig i en matbutik.


För det första: jag har absolut inget emot att människor snackar i mobilen i mataffären. det stör mig inte det minsta lilla. Det som stör mig är när de ouppmärksamt svingar kundkorgen när de går framför mig. Och så går se sakta, saaaakta och man kan inte komma förbi dem. När man sen väl börjar ta sig förbi så svingar de till kundkorgen och man ligger golvad.

För det andra: nys inte på frukterna. Det finns en orsak till att näsdukar har uppfunnits. Och har man ingen näsduk så har evolutionen utrustat oss med ett huvud som kan vändas åt ett annat håll och dessutom finns det ett armveck. Det finns inget så osmakligt som att se någon nysa på frukten...

För det tredje:
om det är mycket folk som trängs vid mjölken så får man inte, då menar jag verkligen inte, tränga sig fram med sin kundvagn. Man får inte heller använda dig av kundvagnen som sköld för att putta bort andra från mejeriprodukterna.

Den sista lilla grejen jag tycker man ska tänka på är: lämnar man kundkorgen i kassakön och inte kommer tillbaka på 5 minuter så kan man inte bli förbannad för att folk går förbi. Man får alltså inte lov att bli sur, börja skrika eller något annat ohövligt eftersom man får skylla sig själv.


Jag tror det är dags för mig att försöka hitta en ny tid att handla.
Någon som har något förslag? Vilken tid är den bästa att handla på?

Kommentar:
Postat av: pelle

Holy shit, jag får skämmas banne mig! Och Nip/Tuck är guld, den serien gillar jag skarpt!



Värst är ju när någon med mobil PRATAR SÅ JÄVLA HÖGT! ;D

Postat av: Bettina

och någon som nyser sig i handen!!

2008-10-29 @ 17:40:04
URL: http://bizcocho.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits