Hantverkare igen...

I morse vaknade jag av att det ringde på dörren.

Min första tanke var "Hell no! Inte fan är Jehovas vakna nu?" Sen var det bara att rusa till badrummet efter morgonrocken. På väg dit lyckas jag snubbla över min väska och slå låret i mitt bord. Kommer bli ett fint blåmärke i morgon. Nåväl. Samtidigt som jag svepte morgonrocken omkring mig (eller försökte svepa den omkring mig, min motorik är inte alltid den bästa tidigt på morgonen) så hörde jag hur de förberedde sig på att öppna dörren med huvudnyckeln.

Där stod jag halvnaken i hallen med en morgonrock intrasslad i mina armar och hör hur nyckelknippan utanför rasslar. Oh shit. Gör ett sista kraftryck och får på mig morgonrock och slänge mig fram på dörren och låste upp. Utanför står två män med verktyg. Ah, det var idag de skulle kolla mitt avlopp. Fan.

Samtidigt som jag försöker komma på vilken dag det faktiskt är så ler jag och säger god morgon. Poängterar att det är skönt att de kommer förbi klockan sju en onsdagsmorgon.

VVS-kille 1: Klockan är åtta.
Jag: Ehh... Vad begär du av mig? Jag har ju precis vaknat.
VVS-kille 1: Jag ser det.
Jag: Hmph (och sveper morgonrocken tätare omkring mig)

Aja, de kommer in och börjar pilla med vad det nu är de pillade med. En av dem, VVS-kille 2, stod i alla fall i köket och pillade med vasken och gick sen in i badrummet. Den andra, VVS-kille 1, stod kvar i rummet och försökte småprata med mig. Jag bor i 27 kvadratmeter så det finns ingenstans att gömma sig, speciellt inte när badrummet är ockuperat.

Det kanske bara är jag, men jag har väldigt svårt att småprata med en hantverkare när jag inte har kläder på mig och det verkligen inte finns någonstans att gömma sig. Hur beter man sig? Vad säger man?

Verkligen inte som en sån där porrfilm då en snygg hantverkare kommer hem till någon kvinna och de sätter igång passionerat. Nej nej, mina VVS-killar var inte snygga och även om de hade varit det så hade jag orakade ben och var allmänt sunkig.


Varför kan aldrig jag få hem en snygg hantverkare?

Kommentar:
Postat av: Daniel

Jobbkarar tidigt på morgon.



OJOJ drömmer i extas.

Postat av: F

får koppla på snickarbältet och ringa på dörren då.

2009-02-26 @ 17:49:45
URL: http://dagligdags.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits