Kockar och baciller...

Jag vill inte vara den som är den. Men är det någon som har sett programmet Top Chef?

Programmet handlar om ett antal kvinnor och män som tävlar om just titeln Top Chef. Konceptet är lite som Projekt Runway eller Americas Next Top Model, fast detta handlar om mat och de som tävlar är kockar. I varje avnitt så får de genomföra två olika utmaningar. Alltså, de ska laga två olika maträtter i varje program.

So far so good.

Låt oss säga så här: jag har tittat på programmet några gånger, just för att det sänds just på en så fin tid. Men i alla fall, mina tv-vanor är inte det som ska diskuteras här. Utan det jag tänkte ta upp är det faktumet att människorna som vill bli Top Chef och vinna kocktävlingen lagar mat i varje avsnitt med klockor, armband och ringar på sig.

Personer som lagar mat - ringar, armband och klockor. Det ringer så dåliga klockor inom mig så att det knappt finns.

Men nu tänker jag vara den som är den. man ska inte ha sånt på sig när man lagar mat. Man Ska Inte. Vet ni hur mycket äckliga bakterier som finns under ringar och klockor? För min latenta bakteriefobis och för er skull så kommer jag inte räkna upp det. Men tro mig... Äckligt

Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits