Har du också ett monster?

Jag har insett att jag lever i en lägenhet där ett bestickätande monster bor.

Har inte hittat monstret, men jag har insett att bevisen är överhängande.

Bakgrund
När jag tog mitt pick och pack och flyttade till Helsingborg fick jag bestick av min mamma. Inga IKEA-bestick med namn som Calle, Lisa eller Bert-Gunnar. Nej nej, this is fancy shit. Av varje besticksort fick jag tolv stycken. Valde att använda sex av varje. Den som spar den har, tänkte jag.


Bevis A: Jag har bara tre gafflar kvar
För ett tag sen upptäckte jag att det fattades två gafflar. Och idag när jag diskade (ja, ibland måste man ju göra sånt) upptäckte jag att jag bara har tre gafflar kvar.
Var har resterande gafflar tagit vägen?

Bevis B: Jag har bara fem treskedar kvar

Behöger jag säga så mycket mer?




Ja, ni ser. Den logiska och riktiga slutsatsen måste alltså vara att det finns ett bestickätande monster hemma hos mig...

Det finns bara två saker att göra helt enkelt.
Ett: sluta inventera besticken
och
Två: Smälla upp en fälla och fånga monstret










Förtydligande: Jag hade alla bestick kvar i januari

Återigen, slutsats: Bestickätande monster...



Kommentar:
Postat av: Mange

Det är nog så att jag har någon gaffel här hemma. Det kan vara att du åt i skolan och hade med dig det hem till mig en gång och diskade. För jag har bara Ikea, men här står inget om det.

2009-05-19 @ 16:54:19
Postat av: Anonym

Hahaha gud vad jag gillar din bild (L)

2009-05-19 @ 17:02:34

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits