En gång till

Igår var jag i Lund.

Istället för att titta på Melodifestivalen så samlades alla, spexen från Lund och vi från Helsingborg, på den så kallade EN GÅNG TILL- showen.

För er som aldrig varit spexare i Lund så kan jag berätta att det är en tävling där alla spex bidrar med en kuplett (ett sångnummer alltså) och så röstar juryn fran olika vinnare - allt från bästa text til spexigaste nummer.

Vi vann tyvärr inget så jag får helt enkelt ropa kvällens slagord: Fel låt vann!

Men roligt hade vi. Tre hundra spexare gör livet värt att leva helt enkelt.

Sen blev det sittning. Ruccolasallad med jordguddar och fetaost till förätt och den klassiska EGT-pytt i pannan till varmrätt. Sen blev det en fläder-cheesecake, mycket cheese men inte så mycket cake. Men supergott var det. Har inga bilder på det dock, jag tar inte matbilder...

Därefter var det dags att entra dansgolvet, och dagen till ära så ockuperades scenen av ett coverband. Sjukt bra var de. Jag önskar jag visste vad de hette, för de var bra. Värsta rockar basisten och sångaren hade en mysig röst. Vi lämnade AF-borgen när de spelade sin sista låt och hemfärden hem var... intressant....

Nåväl, nu är det dags att placera sin rumpa på en stol i skolan och skriva på kandidatupsatsen.
Önska oss lycka till till :)




Här ska det egentligen vara en bild, om jag hade tagit någon...

Kommentar:
Postat av: M..e

Cover band, The Sellouts heter de.

2009-05-17 @ 14:40:41
Postat av: Daniel Ståhl

Det var faktiskt Läkarrockarna som spelade på en gång till. The Sellouts spelade på stampus avslutningsfest och var enligt mig mycket bättre!



Vill hälsa till Jennifer som jag satt bredvid på en gång till, hon var trevlig!

Postat av: Me, myself and I

Tack Daniel!



Äntligen någon som kunde ge mig svaret :)

2009-05-29 @ 19:58:00

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits