Helt meningslöst inlägg

Jag spenderar min dag i gräset tillsammans med en uppgift om reformationen.
Om man känner för det får man gärna komma förbi, så jag får en ursäkt att inte göra den.
För hur mycket jag än tycker om Luther och Gurra Vasa så är det liiite trist att plugga.

På tal om pluggande hittade jag värsta anteckningen i min franska bok från 8:an.
Jag var en intrressant människa på den tiden. Alla svordomar på franska satt som en smäck. De gör de knapps längre måste jag erkänna. Nu för tiden sträcker sig mitt franska vokabulär till ord så som baguette, bidé och några franska ord som jag inte kommer ihåg just nu.

Men på min storhetstid, ska ni veta så tränade jag franska på fantastiska sätt. Hela min lärobok är nedklottrad med okvädningsord, på franska självklart, och mina fantasifulla meningsbyggnader förvånar mig fortfarande.  Aldrig har en människa lärt sig så mycket skumma ord som jag på franskalektionerna. Sa jag att jag hatade att läsa franska på grundskolan. ändå fortsatte jag på gymnasiet. Hela sex år av franskalärande blev det (VG visserligen, men det är ju inte en indikation i detta fall kan jag lova) och den enda meningen som jag någonsin konstruerade var nog denna:


ecole font esclavage

Om mina franskakunskaper inte förråder mig så ska denna mening betyda... öh... öh....
Font är ju presens av fraire, alltså göra. Därmed är meningens översättning alltså "skolan gör (skapar) slaveri"

Ni ser, inte ens här kan jag reda ut det... Ah, det finns en förklaring till varför jag inte kan franska.
Jag suger på franska verb. Men jag vet vad slaveri heter i alla fall.



Hmm... Nu har jag skrivit ett helt meningslöst inlägg, allt för att slippa plugga.
Bud mig på glass, stånga mig, gör vad ni vill med mig. Bara gör något!
Så jag slipper plugga...

Kommentar:
Postat av: pelle

mer meningslösa inlägg, jag tyckte det här var roligt! ;P

Postat av: Anonym

Jag håller med Pelle! Och jag sitter gärna och äter nötkräm med dig, UR BURKEN! :O (men gärna nötkräm med två smaker)

2009-07-01 @ 21:26:29

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits