På tal om felhörningar

Jag tänkte slänga fram en felhörning till så här på kvällskvisten.


Man kan säga att mina flehörningar började redan i unga år.
Tänk er mig som tultande liten unge, med skrapsår på knäna och myggbett på benen. In i mitt liv kommer Tommy Nilsson med den fantastiska sången Öppna din dörr. Jättefin, vacker, ljuv (ja, jag vet inte om det är exakt de orden jag skulle beskriva låten men något måste man säga för att släta över följande felhörning)

I flera år trodde jag att kära Tommy sjäng följande versrad:

Öppna din dörr och säg att du vill ha mig här. Säg att du är Oliver, bara kärlekens röst.

Sen jag hörde den här sången första gången så har jag gått omkring och tänkt på varför man ska säga att man är Oliver. Och vilken Oliver? Oliver Twist? Någon annan Oliver? Och varför är det Oliver som är kärlekens röst?

Men jag kan ju dock poängtera att allt detta missföretående försvann ganska snart. Jag fattade texten, jag lärde mig orden fast låten hade förlorat sin charm. Säg att du inom dig bär bara kärlekens röst - mer logiskt, men mycket mindre charmigt...

Ack, ack vad vuxenheten för med sig förlorad charm...





Kommentar:
Postat av: pelle

HAHA! Oliver av alla saker? Fan vad du är rolig.



Och du, när tror du vi får se Tommy Nilsson på ZTV nästa gång? Hmm...

Postat av: Rita

Hehe, tja, om det nu tvunget skulle vara "Oliver" så är det ju inte ett SÅÅÅÅ himla otippat namnval, eftersom Tommy Nilsson gjorde rösten till Dodger i Disneyfilmen "Oliver och gänget" och faktiskt sjunger ordet "Oliver" flera gånger i den. ;) Så då kan man bara tänka sig att det är Dodger som sjunger "Öppna din dörr" så stämmer allt. ^_^



[/end geek comment]

2009-08-20 @ 13:49:50
Postat av: Linnéa

söt blogg! :)

2009-08-20 @ 14:02:02
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: Victoria

2009-08-20 @ 14:16:36
URL: http://ohvicky.blogg.se/
Postat av: Candy

Det hade varit en mycket bättre & roligare låt om det varit Oliver. ;)

2009-08-20 @ 14:59:01
URL: http://eyecandy.devote.se

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits