En liten uppdate.

Egentligen orkar jag inte riktigt blogga...

Men jag kan ge en liten uppdate:

Börjar en nu kurs i morgon. På schemat har jag lokaliserat bland annat en trip till Göteborg och vinprovning. Detta kan bli spännande, må jag säga =). Dricka vin på skoltid, lärarna är riktiga spjuvers...

Jag behöver en regissör. Har en lista på potentiella offer som jag ska utsätta för övertalning. Håll tummarna för mig.

På söndag är det audition. Ta gärna med sällskapssspel, om inte annat så vill jag i alla fall bygga lite hotell, kasta lite tärning eller få några royal flush.

Jag har beställt böcker för 1500 svenska kronor ungefär.  En av dessa böcker beställde jag den 9 september... den kostar mig 500 kronor och en viss internethandel (som börjar på B, by the way) kan inte leverera snabbt. De har helgarderat sig med att säga att det kommer ta 26-40 arbetsdagar att få boken (på tisdag, den 4 november, har det gått 40 arbetsdagar). Fyra dagar efter att jag beställt boken sjönk den i pris och nu helt plötsligt så kan de som beställer samma bok få den på bara 5-8 dagar. Varför kan de då inte skicka min bok, om de nu uppenbarligen har ett antal i lager? Kanske dags att slå en pling, vem vet de kanske har glömt mig (förmodligen inte...).

Jag behöver jaga upp min mössa, för det börjar bli kallt om öronen. Varje år är jag den optimistiska och håller ut så länge jag kan utan vinterkläder. I ett försök att övertala vädret att sluta vara så kinkigt och i ett försök att glömma kylan så står jag där utan vantar och mössa. Men nej, i år tänker jag inte, inte säger jag, stå och frysa om mina öron.




Nu tänker jag bara kolla på tv, dricka te och vara bitter över den stundande vintern.


Varm Kärlek






Kommentar:
Postat av: pelle

Jag vill också på vinprovning! FUSK!


Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits