10 steg till att skriva en bra essä

Hur man på bästa sätt skriver en essä fast man är omotiverad.

Steg 1. Läs uppgiften. Check
Gjorde jag igår. Tog mig tre timmar att läsa igenom uppgiften.

Steg 2. Läs uppgiften igen. Check
Eftersom jag inte kom ihåg något så fick jag läsa uppgften igen i morse.

Steg 3. Hitta böckerna som ska användas. Check
De ligger framför mig.

Steg 4. Öppna böckerna Check
Har öppnat en av böckerna. Mycket bokstäver. Bok två, fortfarande oöppnad.

Steg 5. Läs det du ska läsa.
Mycket bokstäver som sagt...

Steg 6. Läs om uppgiften igen.
Detta steg har jag nog gjort många, många gånger.

Steg 7. Dunka huvudet i bordet för att du inte fattar hur du ska göra.
Gör jag redan nu, och jag har inte ens lämnat steg 4 än.

Steg 8: Upprepa steg 7
Se föregående steg.

Steg 9. Svara på frågorna genom att skriva en egen text - en så kallad essä.

Steg 10. Lämna in.


Som ni ser har jag alltså genomfört 4 av de 10 stegen. Det måste jag säga är ganska bra, eller?
Har till söndag kväll på mig att genomföra resten av stegen. Ja, det kommer nog att gå... Möjligtvis...

Kommentar:
Postat av: pelle

Du är ju en bit på väg, Anna. Bra det, mycket bra!


Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits