Jag hatar... homofobi och vargdödare

Det finns vissa saker som jag verkligen ogillar.

Idag gäller det två saker. För det första.

Varför kan inte
två män kyssas i en park utan att bli överfallna? Vad är det med killar, för ja det var killar som anföll det kyssande paret, som gör att de inte kan acceptera att två av deras egert kön visar sin kärlek till varandra? Jag tror bestämt att det är på grund av att de är osäkra på sin "manlighet". Den så kallade manligheten där det är smittsamt med homosexuallitet. Eller är det så att dessa homofober tror att de är så jävla snygga att alla killlar som skulle tänkas tända på dem måste slås mer... I mina ögon är homofober äckliga. Låt alla visa sin kärlek, och det är mer manligt att våga acceptera folk som de är än att vara rädd för kärlek.

Det andra som får mitt hjärta att bulta argt idag (förutom att jag sitter fast på ett hett tåg) är vargdödare. Bara för att dessa människor inte ser en orsak till att vargen ska finnas så ska den enligt dem utrotas. Historien visar på att människor som tänker i sånna banor tenderar att utrota både det ena och det andra. Jag ser ingen orsak till att dessa människor ska finnas (även nasister, rasister  och självklart homofober faller i den kategorin, med flera), betyder det att jag då har rätt att döda dem? Nej, det har jag absolut inte. Nu låter det som om jag är über-vegan, men det är jag inte. Jag tycker bara att vi inte ska förstöra moder-jord mer än vi gör. För när vi minst anar det kommer hon att slå tillbaka (mer än hon gjort hittills) och då kommer hennes inre Bitch att ödelägga allt. 

Jag säger bara  Digerdöden numero 2, kom och ta oss, för det börjar bli dags snart!

Kärlek till alla friskt tänkande människor därute!

Kommentar:
Postat av: Sofia

okej det låter ju nt så kul.. inget speciellt, göra ingenting och slappa tror jag ;)

Postat av: Bettina

Konversation ellan en tjej och en kille i min klass under gymnasietiden.

Killen: Nej FYYYY jag hade aldrig kunnat gå ut o festa på ett gay-ställe. Alla killar skulle ju varit helt på mig.

Tjejen: ehh, asså. Precis som att alla tjejer är på dig när du festar på ett "vanligt" ställe.



vissa människor är bara idioter!

2008-07-28 @ 21:47:18

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits