Nu tänker jag bara slappa...

Hemma från Götet!


Spännande antal dagar, men ack så tröttande.

Vi hann besöka flera hotell. Under torsdagen så checkade vi in på
Hotell 11 och fick en rundvisning av både hotellet och Eriksbergshalllen. Mycket trevligt och sängarna var ytters sköna. Sen var det föreläsningar i ett konferensrum i Eriksbergshallen med både Stylt och Göteborg & Co. Mycket intressanta föreläsningar som fick mig att börja tänka på vad jag vill göra i framtiden.

Stylt jobbar med att skapa identiteter i hospitality branschen. De har bland annat utvecklat hotellet Klaus K i Helsingfors. Det låter så superroligt att jobba med storytelling på det sättet. Jag blir verkligen jättesugen på att jobba med det på det sättet. Sen var det föreläsningar med Göteborg & Co vilket var spännande det också. Kul att få höra lite hur den organisationen jobbar för att främja alla delar av Göteborg och hur de lobbar för att få stora events till staden.

Efteråt var det bara att dra upp till hotellets bar och ta ett glas vin. Bussresan in till Göteborg var gasnak lagom kul. Vid broöppningen lekte vi 20 frågor, och tydligen går det att få allt att bli snuskigt. Haha. Vi tog oss till hotellet runt tre efter en kväll på Peacock och jag älskar hotellsängar. Mys, mys.

Ni kan få titta på räkmackorna om ni vill...


Men oh vad trött jag var på morgonen. Fast å andra sidan var inte någon annan så jättepigg heller. Men det var bara att ta sig upp och ta sig till Gothia Towers och få en rundvandring där. Deras skybar är mysig och vi fick till och med titta på räkmackorna. Väldigt fina. Men roligt citat att slänga fram i en grupp med 15 stycken bakfulla studenter.  Sen var det lunch på Joe Farelli's. God lunch innan vi begav oss en snabbis till saluhallen och sen bara fönstershoppade innan vi begav oss in på Avalon Hotel. För er som aldrig varit där så är det ett ganska spännande designhotell som jobbar lite annorlunda än vanligt och ligger vid kungstorget. sen var det bara att bege sig till hotel Odin.

Jag är fortfarande så trött efter allt igår. Så allt jag orkar göra nu är att sitta i soffan och bara ta det lugnt. Så gissa vad jag kommer göra nu... Bara slappa, slappa och slappa lite till. Njut njut.




Kärlek



Kommentar:
Postat av: pelle

Shit, vad roligt det lät! Var det det? ;D Antaligen.

Postat av: L

Haha, bli hotellchef så du kan vara dryg tillbaka mot alla jävlar som var där :P

2008-12-07 @ 00:04:36
Postat av: Hinken

L Tack!



Nice! soffa. vilken valde du?

2008-12-07 @ 00:14:23
URL: http://wwwhinkens.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits