Jag kommer att bli en Grinch

Det här med tomten.

När ni i framtiden kommer få barn, eller ni kanske redan har barn, vad ska ni säga/säger ni om tomten?


Jag har aldrig gillat tomten. Tyckte det var läskigt när jag var liten och någon kom utklädd till tomte. Fast samtidigt visste jag att det inte var tomten och jag kommer ihåg att jag var ytterst skeptiskt när den rödklädde mannen stod framför mig. Mina föräldrar har nog aldrig sagt att det är tomten som kommer med julklapparna, utan det har aldrig varit någon tvekan för mig om var alla presenter kommer ifrån. Jag har aldrig lidigt av detta...

Därför kommer jag inte att ljuga för mina framtida barn och säga att en tjock gubbe kommer med julklapparna.

Är det något som skapar otacksamma barn som inte förstår värdet av saker så är det jultomten. Få barnen att tro att det är en gubbe med skägg som kommer med klapparna istället för att föräldrar rusar omkring i ett år och försöker hitta den perfekta julklappen. Och sen ska barnen bara vara snälla och städa sina rum så får de helt magiskt grejer på julafton.

Sen kommer jag låta dem gå till dagis och skolan och berätta för alla andra barnen att tomten inte finns.


Är jag värsta Grinchen som inte kommer låta mina framtida barnen tro på tomten?


Kommentar:
Postat av: Hinken

Håller med dig.

Postat av: Pär

Svar på din kommentar: Humant vet jag inte omdet är, de dränks ju de små liven, men det är väldigt effektivt!

2008-12-21 @ 18:12:26
URL: http://lps.blogg.se/
Postat av: pelle

GRINCHEN indeed!

2008-12-21 @ 21:00:25
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Lovisa

Jag kommer nog säga att tomten finns;P Förr eller senare inser de ju att tomten faktiskt bara är grannen eller någon annan inhyrd stolle.

2008-12-21 @ 22:39:21
URL: http://lovisap.blogg.se/
Postat av: Pär

Svar på svaret: Hm. Du kanske har rätt. Din metod är nog mer human. Men min är effektivare!

2008-12-21 @ 23:22:12
URL: http://lps.blogg.se/

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits