Happy New Year!




Studenthemmets gråa golvmatta och samlingsrummens värld
byttes mot parkettgolv och det minimala badrummets flärd
”Var ska jag ställa hyllan?” och ”Vad fan är det där?”
bytte snabbt ut frågan ”Ska jag verkligen bo kvar här?”

Glitter på platser jag aldrig trodde gick
men att linda en mumie inne på Dunkers jag fick
Publikens skratt och applåder fick mig att verkligen tänka
kanske är det dags att utan någon annan blänka

Av fylleskit och hall-gråt jag verkligen fick nog
så jag planerade, packade och drog
Nu med glädje jag kan säga att jag kan skratta
åt tomma cd-fodral och att du inte verkar fatta

En sommar av värme och vänskapsband
det skapar kärlek att gå med en sekatör i hand
”Ingen har dött av lite smärta"
L du kommer för alltid finnas i mitt hjärta :P

Att springa runt på Campus som en liten myra
att jaga spexare och handla saker som inte är för dyra
Att fånga regissörer det på mitt psyke frestar
och i min hall står det fortfarande pinnhästar

Essäträskets underbara värld har fått mig att fatta
det går att klara sig, trots att man ibland skriver som en kratta
Pauserna har varit fyllda av choklad och apelsinjakt
Puh, nu var nog typ allt sagt (fast inte egentligen...)



Ok, jag vet den är inte likställd med en av Shakespears sonetter. Den är inte ens lika bra som julklappsrimmen på julafton. Jag erkänner att det finns ganska många nödrim i denna lilla nyårsdikt, men ack vad jag är stolt... eller nae, men något måste jag ju skriva.



Årets !

Mest Använda Citat: Anna, ta lite initiativ!

Favorit glass:
Chilichokladglass från Sia

No, no: I'm a bad girl. But like always it was good :)

Försägning: D: Är du bra på...? Jag: Ja! (Mer behöver ni inte veta)

Julklapp: Ett tomt CD-fodral och orden "jag tänkte att om du skulle vilja bränna ut skivan så har du i alla fall fodralet" (skulle även kunna kvalificera till årets citat, men så roligt ska vi inte ha det)

Snygging: Som vanligt Johnny Depp. Men Darth Vader is a close second

Träsk: Begöver jag säga något mer än: essä?

Yes, yes: Fortfarande inte med i facebook. Har lyckats stå emot drösvis med tjat och är lite stolt faktiskt.
Mer verklighet åt folket!






Kärlek




Kommentar:
Postat av: pelle

Pissa på Facebook, inget att ha alls.

Postat av: L

Vi får båda ta mer initiativ nästa år ^^

Följ med mig ut till slagt eller etage nu på fredag när du kommit hem!



Love

2009-01-03 @ 13:33:03

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits