Frisyren gör mannen?

Dån sitter man här då.
Borde egentligen plugga till tentorna och skriva min seminarieuppgift. Men orkar inte.
Fantaskitsk hur kall min lägenhet är. Måste väma fingrarna på datorns undersida då och då, för att överhuvudtaget kunna skriva.

Var på föreläsning i tisdags. Den var jättebra. Handlade om manlig och kvinnlig konsumtion och hur man ska klippa en manlig frisyr så att den blir kraftfull och djurisk.

Tydligen så finns det en manlig frisör som förespråkar att män ska klippas i kantiga kraftfulla frisyrer. Och detta genom att använda stora ljudliga verkty samtidigt som man tar en öl och berättar sexistiska skämt.
Fine with me.
Så länge man inte antar att kvinnor inte kan ta en öl och använda stora starka redskap och  berätta snuskiga skämt. För det kan motbevisas. Mina vänner och jag kan vara oerhört snuskiga. Tro mig, om en kille fick en kväll med oss så skulle han inte vara densamme nästa dag. Det är fantastiskt att vi har lyckats behålla våra pojkvänner så länge som vi har.

Men men, åter till frisyrerna. En man med mer feminina drag ska tydligen ha kort och speretigt hår alternativt snaggat för då blir han mer manlig och en kille med mer maskulina drag kan ha en mer feminin frisyr.

Stämmer det?

12761-13


Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits