gaaawh

Det är sol ute idag. Glasslängtan. Mums. Men jag måste jobba historia, för att om jag inte gör det kommer jag att fastna i en ond spiral och inte bli färdig. Det måste jag bli. Innan 24 maj. Det är sista riktiga skoldagen. 19 dagar kvar. Sen är det student. Panik. Måste fixa studentveckan. Tur att man inte ska på balen, hade fått verklig panik då. Men nu måste man köpa studentkläder. Jag gillar inte vitt. Man kan inte vara svartklädd på studenten, eller hur?  Men är det student så är det så jag antar att jag får offra mig. Mamma har lovat att skänka mig penningar. Lite andra kläder behöver också köpas. När ska man få tid till detta då? Undrar om Sofie har pratat med sina päron om haga-lägenheten. Men de är väl rädda för att JAG ska trasha den. Egentligen borde de nog vara mer rädda för sin potatismos-dotter. Men icke.

Ska på tjejkväll på skolan idag. Intressant. Det var inte meningen att jag skulle gå, men de lyckades övertala mig. Svag själ. Men å andra sidan så är det inte så farligt, det de har övertalat mig till att göra. Men jag måste köpa köttfärs. Gör det efter lunch. Vi ska äta tacos. Undrar om det går att steka kossan på skolan? Och tacokrydda, vi skall icke förgäta tacokryddan. Denna guds främsta skapelse.

Hungrig. 20 minuter kvar tills jag får ta mig, stapplande av hunger, ner till matsalen. Det är soppa idag. Hoppas det är gott.

Näe, nu ska jag sätta mig och läsa Norrköpings Tidningar från 1839.
Eller så gör jag något annat.

kramar i lingonskogen

Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits