En ny vecka

Då var man här igen. Måndag morgon. Skola. Allt är som vanligt. Nästan. 31 dagar kvar till studenten! Det ni. Det är inte ofta det händer, inte mig i alla fall.

Nu var biljetterna bokade. Om 17 dagar bär det iväg till skåne. Saknar pågen, mycket!
843 kr. Mindre än förra gången. Men endå. Tur att mamma ska ge mig lite pengar till kläder.
Hur ska jag klara mig när jag flyttar hemifrån?

Ska ha elevråd snart. Spännande, må jag säga. Sen är det bara att sätta sig ner med historien -Norrköpings sista avrättning here I come! Måste göra svenska också. Fick Emmas arbete nyss. Handlar om urlingföräldrar och auktorieteter. Verkas spännande. Ska bli kul att läsa.

Nae, nu måste jag rusa. Dags att verka lite för elevdemokratin.

Snart är det sommar, tänk på det alla ni glåmiga människor. Ut i solen med er!

Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits