Kinderägg och jämställdhet

Har varit på banken idag. Internetbank och telefonbank. mycket smidigt måste jag säga.
Han som satt i kassan snackade dock ganska rejäl stockholmska. Speciellt eftersom vi finns i Norrköping. Men men. man måste vara beredd på allt.

Sen gick vi till Hemköp. Köppte ett kinderägg. Sofie fick min överraskning.
En liten gubbe på hjul, som inte funkade. Väldigt tragiskt. Vart är världen påväg om inte kinderägg leksakerna längre fungerar?

Kinderägg leksakerna måste vara en av världens mest jämställda leksaker. Visserligen finns det pojk- och flickgubbar -utöver de könsneutrala leksakerna som små träd eller djur -, men man kan inte ge små pojkbarn pojkgubbarna och de små flickbarnen flickgubbarna. Går man på McDonalds och köper en Happy Meal så får flickorna garanterat den lilla rosa kaninen medan pojkarna får det blå leksaksbilen.
Jag ville alltid ha killeksaken när jag var liten. Men fick jag någonsin det? Nej! =(
Men med kinderägg är det helt omöjligt att veta vad som finns i - överraskning! - och därför kan man inte skilja på pojkar och flickor.

Dessutom är chockladen god!

Go Kinder!

Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits