På torsdag äts det ärtsoppa...

På lördag är det fest.
Men fredag är endå den dagen som känns bäst...

Sitter här med Paleo-Sofie (
http://www.vildablid.nu), eller Dillen som vi som känner henne säger. 
  
För er som undrar vad Paleo är för något så kan jag tala om att det är en tidsålder - Paleolitikum.


paleoli´tikum (latiniserad ordbildning av paleo- och grek. lithiko´s 'som rör stenar', av li´thos 'sten'), äldre stenåldern, arkeologisk period omfattande tiden mellan det att människan började tillverka redskap för ca 2,3 miljoner år sedan och slutet av den senaste istiden för ca 10 000 år sedan, ofta indelad i stadierna tidig-, mellan- och senpaleolitikum.

källa Nationalencyklopedin

paleo

Paleo-Sofie äter alltså Paleolitisk föda. Nu kanske ni undrar vad man under Paleolitikum.
Joo, det ska jag berätta. Man åt KÖTT! och även en och annan inkräktare.
Men Paleo-Sofie äter inte inkräktare - hon blir så dålig i magen då.
Dock jagar hon inte sitt KÖTT! själv. Färdig strimlade kossor och färdig nackade kålhuvuden hittas på ICA eller Coop Konsum.  

Nae. Nu måste jag och Paleo-Sofie snart dra oss. Vi har Litteraturvetenskap.
Eller... Ärligt talat orkar jag inte skriva mer.

Kommentar:
Postat av: Linderholm

Tackar!!! Din var inte helt dum heller!! hehehehehe! Blir dålig i magen av inkräktare...heheheheh!


Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits