Idag, igår och i förgår

Förgår

Vi gjorde bearnaisesås. Då menar jag inte att vi tog en påse pulver och tillsatte vatten. Jag menar att vi verkligen gjorde bearnaisesås, from scratch.

Det sket sig visserligen första gången… Men andra gick det bra. Den blev god också.

 

Sen, efter att vi gjort det gjorde vi... inget faktiskt.

På kvällen gjorde vi, som vanligt, ingenting.

Därför pratade vi om och analyserade Terminator.

För alla som inte har sett filmen:

”Framtidsrobot reser bakåt i tiden, räddar världen.”

That’s the story, the whole story, nothing but the story.
 

Dagens citat (skall sagas med en österrikisk engelska à la Arnold “the governor” Swartzenegger… Swartzenagger… eh ni vet vad jag menar):


        I’m here, you’re here. Lets check out the bratwurst.

// Efter mycket debatt. Jag och Linnea

 

Igår

Vi pratade med Magnus igår. Jag började egentligen snacka med honom i förgår men innan vi slutade blev det igår. Linnea snodde telefonen från mig och hon tyckte han var trevlig.

Dagens citat 1:

        Vad tycker du om Göran Persson?

        … han är… tjock…

// Linnea och Magnus

 

Linnea ringde Han (beviset på att neandertalare kan anpassa sig till dagens moderna samhälle). Hon tyckte han var tråkig. Gillade inte hans dialekt.

 

Då vi skulle campa för några dagar sedan men blev förhindrade av vädret bestämde vi oss för att göra det igår.

45 minuter innan vi gick kom vi på att vi behövde muffins till frukost.

Linnea vispade ihop en smet på fem minuter…

Och det blev ju som det blev…

 

Framme vid sjön ”grillade” vi. Gick inte så bra. Varför är djuren inte färdigstekta redan från början? Guds straff till människan?

Potatissalladen var dock god. (Vi hade inte gjort den. Vad skulle man göra utan Coop Konsum Krokek?)

 

Dagens citat 2:

        Vi har precis fångat en älg med tänderna.

        .. och steker den i Labello.

        Den brölade förut men vi stoppade en kotte i munnen på den…

        Sköna tystnad. Visst är det mysigt att grilla?

// Jag och Linnea till Carl

 

 

 
Dagens citat 3:

 

        Jag vet vad du gjorde förra sommaren, med vem du gjorde det och var ni var. Jag var där och filmade.

// Linnea

 

Idag

Klockan (ca) 00:05:00 pip fick vi från vår camparplats. Myggen höll på att döda oss. De var stora som helikoptrar och de fanns runt våra huvuden hela tiden.

Dock var Linnea totalt inbäddad i sin sovsäck och efter två timmar höll hon på att kvävas (det var så tight att ingen luft kom in) och dö av den enorma värme hennes egen andedräkt frambringade.

Själv försökte jag inte ens sova, då jag blev smått klaustrofobisk av den grå kroppsstrumpa som i var mans mun kallas för sovsäck.

Magnus ringde så jag pratade med honom istället. Och helt plötsligt vaknade Linnea med ett skrik. Det var något som ploppade mer på henne. Hon vågade inte se efter men jag tror det var en spindel.

Vi åt muffins och drack vatten. Sedan traskade vi genom de mörka Kolmårdsskogarna.

Det var mysigt att sova i sin egen säng.

 

Nattens strapatser har fått mig att inse varför jag älskar att campa.

Skjut mig om jag gör det igen (eller, nej, gör inte det. Jag kommer nog att campa igen, någon gång. Mot min vilja menar jag då.)

 

Puss puss till alla campande barn. Se upp för de giftiga spindlarna.

 

        

 
 
 

Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits