första gången

Nu har man då förlorat sin blogg oskuld. Spännande.

Kanske ska beskriva mig själv?

Visserligen kanske ni inte vill det, men nu är det så här att detta är min blogg så jag skriver vad jag vill. *kastar huvudet bakåt och skrattar djävulskt*

Är 18 år, fyller tidigt. Skönt på ett sätt eftersom jag är bland de första men tråkigt eftersom alla andra fyller senare. Inte bra inte bra. Har mörkt hår och blå ögon. Helt oviktigt egentligen men bra att veta. Finns inget bättre vetande än onödigt vetande.  Älskar mina underbara vänner. De flesta är lika sjuka som jag, fast bara nästan. Lat enligt mig själv överambitiös enligt andra. Det är svårt att hitta en perfekt balans. Om det nu går...

Jag har en katt som heter Nisse. Eller han är egentligen inte vår katt utan våra grannars, men han flyttade in under 2001 och vi fick honom när han när våra grannar flyttade. Sedan dess har han varit ett pitoreskt inslag i vår soffa.

 Mitt största mål i livet är att bli rik. Rik och mäktig. Vill inneha en chefposition och trycka ner alla små idioter som jobbar under mig. Diktator helt enkelt. Hade jag dessutom haft lite självkännedom hade jag nog sagt att jag är en obotlig romantiker, men nu när jag inte har det måste jag säga att jag inte drömmer om att hitta prinsen i mitt liv och gifta mig lyckligt. Fast å andra sidan. Gifta sig lyckligt? Blir man lycklig av att gifta sig? Nja, vet inte det. Hinduiska kvinnor säger att man ska gifta sig av bekvämlighet och att det bara är ett nytt skede i livet. Kärlek behövs inte direk utan växer sakteliga fram. En bra filosofi, på vissa punkter. Men mitt inte romantiska hjärta hoppas på att jag gifter mig lycklig. Kanske ska gifta mig för pengar?

Är samhällare i själv och hjärta. Skulle inte ha kunnar välja en bättre linje. Passar mig och mitt flummiga jag perfekt! Har väl några få favorit ämnen som engelska och historia. Är väl inte så förtjust i franska och matte. Som tur är slipper jag båda ämnena nästa år. *pust* Att plugga passar mig perfekt. Vissa kan tycka att det är tråkigt att plugga men jag njuter snarare av att inte behöva slava framför en dator hela dagen. Vänta nu. Måste erkänna att det är det jag gör varje dag. Det ska bli skönt att ha sommarlov. 

Mina största problem är att jag är:

  • Mailmarodör - skriver ett mail, läser igenom det, skickar det, läser det igen, hittar fler fel, skickar ett nytt, hittar fler fel och mailar slutligen ett sista mail och ler glatt för mig själv innan jag hittar fler fel och måste maila igen. De jag mailar brukar bli irriterade runt det tredje mailet och när jag till slut har skickat det rätta mailet har de slutat läsa.
  • Tidsoptimist - Försöker göra allt på samma gång med förhoppning om att jag ska hinna. Ju mer saker man kan göra på samma gång dessto mer bättre. Jag hinner leva lite mer än alla andra fast på samma tid som de flesta.

Kommer mer en annan dag, men jag måste hitta en redovisning för min franska film. Som förövrigt är underbart konstig.


Kommentar:

Lätta ditt hjärta:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL:

Det du vill säga:

Trackback
hits